Психологічна служба
Психолог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого є оптимізація освітнього середовища з метою створення умов для гармонійного розвитку особистості учнів.
Лопащук Любов Миколаївна
Посада: практичний психолог
Освіта: вища
Кваліфікаційна робота: І категорія
функції шкільного психолога:
- психологічна діагностика: проведення фронтальних (групових) та індивідуальних обстежень учнів за допомогою спеціальних методик.;
- корекційна робота: корегування небажаніх особливостей психічного розвитку дитини;
- консультування батьків і вчителів: ознайомлення батьків або вчителів з результатами діагностики, дає певний прогноз, попереджає про те, які труднощі можуть у майбутньому виникнути у школяра в навчанні та спілкуванн;
- психологічна освіта: ознайомлення вчителів і батьків з основними закономірностями й умовами сприятливого психічного розвитку дитини;
- участь у педрадах і батьківських зборах;
- психологічна профілактика: це система заходів, спрямованих на охорону психічного здоров’я; попередження неблагополуччя у розвитку людини; створення психологічних умов, сприятливих для цього розвитку.
Практичний психолог:
- бере участь у здійсненні освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення всебічного індивідуального розвитку учнів, збереження їх повноцінного психічного здоров`я;
- проводить психолого-педагогічну діагностику готовності учнів до навчання та сприяє їх адаптації до нових умов навчально-виховного процесу, допомагає у виборі навчального закладу згідно з рівнем психічного розвитку;
- розробляє та впроваджує розвивальні, корекційні програми навчально-виховної діяльності з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей учнів;
- сприяє вибору учнями професій з урахуванням їх ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей, готує учнів до свідомого життя; здійснює превентивне виховання, профілактику злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших залежностей і шкідливих звичок серед підлітків;
- проводить психологічну діагностику і психолого-педагогічну корекцію девіантної поведінки учнів;
- формує психологічну культуру учнів, педагогів, батьків або осіб, які їх замінюють, консультує з питань психології, її практичного використання в організації навчально-виховного процесу.
Питання, за якими можна і потрібно звертатися до шкільного психолога:
- 1. Труднощі у навчанні
- 2. Взаємини у класі
- 3. Взаємовідносини з батьками
- 4. Вибір життєвого шляху
- 5. Самоврядування і саморозвиток
Соціальна служба
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Перцьова Людмила Вікторівна
Посада: соціальний педагог
Освіта: вища
Кваліфікаційна робота: І категорія
Соціальний педагог:
- здійснює соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей з метою попередження безпритульності, бездоглядності та випадків усіх форм домашнього насильства над дітьми;
- бере участь у виховній роботі з питань профілактики появи негативних форм поведінки у неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя;
- допомагає виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей, сприяє участі учнів у суспільно-корисній, волонтерській діяльності;
- проводить просвітницьку роботу з батьками або особами, що їх замінюють;
- є посередником між школою, сім’єю, державними установами, громадськістю по захисту прав дітей; бере участь в організації їх взаємодії з метою створення умов для нормального розвитку дітей.
- прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації.
- консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій.
- захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях
- профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ.
- соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню.
- організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.
- формування гуманних відносин між учнями та педагогами;
- охорона і захист прав та інтересів дітей;
- вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
- вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
- створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;
- організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
- попередження конфліктів в учнівських колективах;
- допомога у професійному самовизначенні;
- орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
- профілактика правопорушень серед неповнолітніх, робота з учнями “групи ризику”;
- взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.
✆ Телефони гарячих ліній 0800500225 |