Система роботи психологічної служби спеціалізованої школи
№ 197 ім. Дмитра Луценка
Мета психологічної служби:
- вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
- поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
- поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, педпрацівників та батьків;
Завдання психологічної служби:
- Підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу: учнів, педагогічних працівників, батьків.
- Психологічна діагностика, моніторинг особистісного розвитку і соціальної ситуації розвитку дітей, учнів.
- Формування здорового способу життя, відповідального ставлення за власний вибір, профілактика негативних явищ в учнівському середовищі шляхом впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова» серед учнів 7,8 класів та їх батьків.
- Проектування і психологічна корекція розвитку учнів у освітньому процесі; здійснення педагогічної реабілітації учнів, які зазнали форм насильства, були втягнуті у протиправні дії, знаходяться у скрутному життєвому становищі.
- Забезпечення психологічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами.
- Забезпечення та психологічний супровід підготовки учнів до профільного та професійного самовизначення шляхом проведення гурткової роботи та факультативних курсів профорієнтаційного спрямування.
Діяльність психологічної служби
Психологічна служба закладу освіти діє з метою підвищення ефективності освітнього процесу, своєчасне виявлення труднощів, проблем та умов індивідуального розвитку особистості, корекції міжособистісних стосунків усіх учасників освітнього процесу, профілактики відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці.
Пріоритетні напрямки та форми роботи:
З учнями:
– психологічний супровід адаптаційного періоду учнів 1-х, 5-х, 10-х класів;
– психологічний супровід розвитку підлітків;
– робота з дітьми “групи ризику”;
– допомога старшокласникам у професійному самовизначенні ;
– профілактика правопорушень серед неповнолітніх;
– орієнтація на здоровий спосіб життя;
– попередження всіх проявів насильства над дітьми;
– індивідуальна робота з корекції емоційно-вольової та пізнавальної сфер.
З педагогами:
– просвітницька діяльність, поглиблення компетентностей із психологічно-індивідуального розвитку особистості на семінарах, практикумах, педрадах;
– організація ефективної взаємодії з усіма учасниками освітнього процесу;
– підтримка психологічного здоров’я.
З батьками:
– просвітницька діяльність;
– анкетування, тестування та опитування батьків, з метою оптимізації освітнього процесу;
– консультування з питань психолого-фізіологічних особливостей розвитку дитини.